„Výchova je největší a nejtěžší problém, který je možno člověku uložit.“
Immanuel Kant
Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště tvoří tým pedagogů, kteří spolu úzce spolupracují a zajišťují poradenské služby nejen žákům a třídním kolektivům, ale i rodičům a pedagogům školy – vždy dle jejich potřeb a podle zařazení do jednotlivých studijních sekcí.
Činnost tohoto pracoviště je nyní realizována v rámci operačního programu Věda, výzkum, vzdělávání.
Cíle poradenského a konzultačního servisuCíle poradenského a konzultačního servisu školního poradenského pracoviště
:
- poskytovat včas, neodkladně a profesionálně pomoc těm, kteří ji potřebují;
- přistupovat individuálně ke každému žákovi;
- respektovat důvěrnost a ochranu osobních dat klientů;
- pomáhat žákům ohroženým školní neúspěšností;
- pomáhat žákům se speciálními vzdělávacími potřebami (realizace podpůrných opatření, plánů pedagogické podpory, individuálních vzdělávacích plánů, edukační terapie);
- pomáhat žákům s další profesní orientací;
- realizovat včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů;
- po poskytnutí nezbytné krizové intervence snažit se zajistit následnou odbornou péči a pomoc;
- hledat cesty k řešení problémů šikany, záškoláctví či dalších specifických potíží (alkohol, drogy aj.);
- zlepšovat spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči;
- poskytovat konzultační pomoc rodičům nebo jiným osobám zodpovědným za výchovu;
- poskytovat metodickou podporu učitelům;
- zlepšovat sociální klima ve třídách i v celé škole;
- koordinovat služby s ostatními pedagogickými zařízeními, jako jsou pedagogicko-psychologická poradna, speciální pedagogické centrum, středisko výchovné péče, úřady práce.
Členové poradenského pracoviště
Náplň práce
- koordinují speciálně-pedagogické poradenství ve škole;
- připravují a ovlivňují podmínky pro integraci žáků se zdravotním postižením, vyhodnocují proces individuální integrace a inkluze;
- realizují speciálně-pedagogické vzdělávací činnosti a reedukační péči žákům se speciálními vzdělávacími potřebami;
- poskytují pedagogickým pracovníkům školy metodickou pomoc a odborné informace z oblasti speciální pedagogiky;
- koordinují spolupráci se specializovanými pracovišti a zařízeními (PPP, SPC apod.);
- poskytují poradenskou pomoc rodičům či zákonným zástupcům žáků.